Menu

WielerVoordeel reikt prijs uit op het Bertrand Russell College

10 Juli, 2017
vertrand russel college wielervoordeel bloggers

Het Bertrand Russell College (HAVO/VWO) te Krommenie is twee dagen voor ons het podium geweest om leerlingen uit klas 5A van het VWO les te geven over online marketing. Naast het volgen van de marketing lessen heeft klas A5A keihard gewerkt aan een door ons ontwikkelde schrijfopdracht, met als prijs een rits Bol.com bonnen.

Het doel

Het doel van de lessen was om leerlingen duidelijk te maken hoe het werkt achter de schermen voor webshops en vergelijkingssites. Alle leerlingen staan aan de zijde van consument en beseffen zich niet wat er aan de andere zijde gebeurt om hen te overtuigen om daar te kopen of daar te clicken. Openheid van zaken hebben we geboden daar een blik te geven in onze Google Analytics, Facebook campagnes en daarnaast een testcase te draaien met de klas a.d.h.v. zoektermen bedenken en kijken waar ze op uit kwamen. Vervolgens hebben we geflecteerd en gesproken over het waarom ze dan precies bij een site uitkomen en hebben wij ze uitgelegd wat die site heeft gedaan om ze zover te krijgen.

De schrijfopdracht

De leerlingen kregen een schrijfopdracht waar het doel was om te schrijven op een Google vriendelijke wijze. Ieder groepje uit de klas kreeg een reeks zoektermen en is over de zoektermen gaan schrijven, constant met de gedachte dat de tekst moest voldoen aan de indexatie voorwaarden van Google. Ons WielerVoordeel marketing team heeft alle teksten beoordeeld en daar kwamen 4 winnaressen uit! Bente, Bente, Marieke en Christel! Werkelijk topteksten hadden de dames geschreven!

Online Marketing een ware eyeopener

Al met al was het een ware eyeopener voor de 16 jarigen die niet zozeer nadenken over het hoe en waarom, maar allang blij zijn dat ze hun favoriete sportschoen, of transportfiets hebben gevonden. Quote van leerling Bente Ferwerda: “ Echt nooit geweten dat het schrijven van content/inhoud zoveel invloed kan hebben op vindbaarheid, en dat bedrijven dit dus constant aan het doen zijn”.

Voor ons was het ook zeer leerzaam! Wij gingen ervan uit dat de jeugd al ontzettend veel weet op het gebied van internet, maar het blijkt dat het nog onontgonnen gronden zijn! Middels klassengesprekken zijn wij veel te weten gekomen over het zoekgedrag en over wat er leeft onder de jongeren. Voor ons dus ook een eyeopener!

Schrijf je direct in voor onze WielerVoordeel nieuwsbrief!